2011. augusztus 16., kedd

Mátrai kérdészuhé

Mártában voltunk a hétvégén, már el is felejtettem milyen szép - egy 10 km-es túrát tettünk a Mátrabérc útvonalon, de nem a legismertebb részen, hanem ott a Csór-réti víztározó felé. Újra és újra meglepett az előbukkanó látvány.

a kép innen: Országalbum


És ahogy az lenni szokott, ilyenkor esténként a fáradt lábak lógatása mellett elfogy egypár sör és a panyolai pálinka (ez most szilva volt) és jönnek a mélyfilozófiai izgalmas kérdések. Én ezt a részt szeretem a legjobban, ezért hát álljon itt egynehány, megválaszolást várva.
- A római katolikusok (köztük én és családom, kivéve DoktorB) hisznek a test feltámadásában. Márhogy mint így konkrétan, hogy eljön az utolsó nap, és a testem feltámad. Hát azért itt vannak neccek, az én első kérdésem az volt, hogy hova fér majd el ennyi ember. No meg, hogy mi szükségünk van a testünkre. Miért gondolják azt, hogy az kell. És akkor ebből következik a következő, a Nagy Kérdés
- hogy mi történik amikor meghalunk. Mi lesz a lelkünkkel.
- hogy azért vagyunk-e itt, hogy valamit fejlődjünk, és akkor ha jók vagyunk (milyen mérce szerint?) akkor valahova eljutunk, és ez volt az értelme? Vagy újból tudunk születni? És ha akkor éljutunk a végére, ott mi vár? 
- hogy miért van így elosztva a pénz? Miért akarnak egyesek ebből minél többet felharácsolni? (köztük mi is, hiszen házat szeretnénk) Mi lenne, ha nem lenne? Mi történne, ha az Odafönti megnyomná a nagy Reset gombot, és újra kéne mindent bootolni? Hova fejlődnénk?
- hogy a spanyol inkvizíció alatt valójában hány embert égettek meg? Kiderült, hogy nem is annyit, mint amennyit mondtak. Csakhogy a vallás és a politika nagybömbben él egymással.
-hogy miért kellett megélnünk a Nagy Világmegállást télen? 

És még sokmennyi más. Vannak elméleteim, de azokat máskor.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése