2011. július 19., kedd

Gasztro: Nagyon egyszerű gazpacho

Ahogy olvasgattam, szerintem minden gazpacho leves egyszerű - ezért szeretem annyira. Azt máér lassan mindenki tudja, hogy ez egy spanyol eredetű zöldségleves, amit hidegen eszünk. Nagyon egészséges (gondolom), nagyon finom, nagyon üdítő. Egy kis félrebeszéd az egészségességről: a levesben van ecet, ami segíti a test savasodását, így mégsem annyira. Szóval rendes ecet helyett inkább használjunk almaecetet, vagy kevés borecetet. És íme a recept, ahogy szoktam pontos mértékek nélkül.
Kígyóuborka, paradicsom, paprika (én tettem bele TV-t és kaliforniait is) - ezeket kockákra vágtam, nem túl apróra, hisz úgyis turmixolom majd. Megsóztam, kevés borsot is tettem rá, olivaolajat, hogy mindenhova jusson, kevés ecetet, vágtam rá friss petrezselymet és zellerlevelet. Összeforgattam, majd lefedve egy napig hűtőben hagytam összeérni. Ezután jól megturmixoltam, alaposan,hozzátettem még egy kevés olivaolajat, kis jegeces vizet, majd elkezdtem átpaszírozni/szűrni, ami levet tudtam belőle mind kinyertem. Csodás. Hűtöttem, majd gyorsan megettük pirított zsemlekockával.


Ma hívom az orvost megint. Gyomrom görcsben, majd lesz valami.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése