2011. július 24., vasárnap

Gasztro: Bögrés-szedres

A bögrés sütikben az a jó, hogy itt végképp nem kell mérlegelni, nem kell figyelni a pontosságra, csak nagyjából dolgozunk. Ugyanazzal a bögrével is minden alkalommal más és más lesz. Az én bögrém kb 2,5 dl, szerintem ezzel nem lesz rossz az alábbi recept. De süssünk csak lazán, élvezettel. No.

Ami kell hozzá: 1 tojás (ha nagyon kicsi, a múltkor nekem olyan volt, amit a piacon vettem, akkor lehet kettő is) 2 bögre liszt, 1 bögre tej, vagy joghurt, fél bögre étolaj, 1 csomag sütőpor, 1 bögre cukor. Aki igényli, annak egy csipet cukor.

A bögrés és muffin-jellegű sütiknél általában az a nyerő, ha a száraz és nedves összetevőket külön-külön keverjük össze, lazán, nem kell nagyon, majd a kettőt egybe. Nem kell nagyon kidolgozni, agyonkevergetni. Ezért jó, mert nagyon gyors.
Szóval akkor a lisztet, a sütőporral, cukorral kissé elkeverjük az egyik tálban, egy másikban meg a tejet és az olajat elegyítjük, majd hozzá tesszük a tojás(oka)t is. Majd összeborítjuk a kettőt, kicsit megkeverjük és kész is. Persze nem fontos így csinálni, lehet mindent egybe összekeverni, akkor is jó.
És akkor innentől lehet variálkodni: tésztába citromhéj és pár csepp citromlé plusz vaniliás cukor, vagy fél bögrével kevesebb lisztet teszünk bele, és a maradékot darált dióval pótoljuk. Vagy kettéosztjuk a tésztát és a felébe kevés kakaót keverünk. No mindegy is.

Szóval azt ne feledjük, hogy amikor elkezdjük csinálni, akkor előmelegítjük a sütőt jó melegre, mondjuk olyan 200 fokra, vagy legmagasabb fokozatra. Ez az adag nem elég a nagytepsihez, szóval egy kisebb tepsit kibélelünk sütőpapírral (vagy ha nincs, akkor olajozzuk, lisztezzük), beleöntjük a masszát, ha fele fehér, fele kakaós, akkor egymásra), és a tetejére szórunk szedret (vagy meggyet, barackot, csoki és diódarabkákat)

Aztán addig sütjük, míg a teteje aranybarna nem lesz, és ha a villát beleszúrjuk, már nem ragad rá tészta. Kész is. Sütés közben az első 15 percben ne nyisd ki a sütőt, és az első öt-hét perc után lejjebb lehet venni 10 fokkal.

2 megjegyzés:

  1. könnyű - isteni sütemény, Erzsébet napra készítettem...tetejét megkentem barack lekvárral és megszórtam porcukorral.

    VálaszTörlés